onsdag 8. desember 2010

Hakke peiling

heter ett hefte fra Du Store Alpakka. Og det kan jeg virkelig trenge, for jeg har ikke peiling på Hakking. Har prøvd meg på ett par tre grytekluter, og ingen ble like store. hehe

Kjøpte meg hakke kroker på Husfliden. Jeg fant en video på you tube som viste grunn metoden, og satte i gang. Det var egentlig ganske morro, men jeg tror det går fortere å hekle og strikke. Det er jo godt mulig det går fortere etterhvert som man behersker teknikkene bedre.

Har nå bestemt meg for å få hakke-peiling. Jeg har vært på biblioteket og lånt meg boken Hakking av Solvor Hofsli Det ble visst med noen bøker om hekling også når jeg først var på biblioteket. ;-) Gleder meg til å sette meg inn i denne gamle teknikken.

Har nå funnet frem pleddet og en varm kopp med te. Det er fyr i peisen og levende lys på bordet. Kan man ha det bedre? Titter ut på sneen og småfuglene som koser seg med maten sin. Livet er igrunnen ganske fantastisk, selv om kroppen ikke er helt i form.

Her er mitt første forsøk på hakking:

1 kommentar:

  1. Så spennande! Dette har eg aldri prøvd før. Flotte gryteklutar.

    SvarSlett