tirsdag 7. desember 2010

12 nye juleputer for 100 kr!

 Var innom Jysk her om dagen, og der kom jeg over disse fine pleddene.

Disse har blitt til nye juletrekk til putene mine:


Jeg er ikke noe syerske, og meningen med dette er att det skal gjøres raskt og billig. Men resultatet blir ganske ok likevel. Begynte med å ta trekket av putene. For å se hvor store stykker jeg skulle klippe.
Klippet lange remser av stoffet. Dette viser ikke på bildet da stoffet under putetrekket er brettet.


 Bretter det på samme måte som ett putevar. Overlappingen kan være større enn den som viser på bildet under her. Skal du ha motiv på puten så må det syes på før du syr kantene. Husk også att motivet skal være inni puta før sying, som vist på bildet.



Sy en søm på hver side og vreng trekket slik att retten kommer ut.
Jeg har så sydd en kant rundt hele trekket, slik som på bildet. Man trenger ikke å gjøre det hvis man ikke vil. Putetrekket er nå ferdig, og det er bare å tre det uten på den gamle puten. man trenger ikke å ta av de gamle trekkene heller. Og når jula er over så er det bare å ta juletrekkene av, og lagre de til neste år.


Det ferdige resultatet:






Her er det bare fantasien og tiden som setter grenser! =)

Nå ble det iallefall julestemning i stua mi!

Ha en super dag videre, så håper jeg att du kansje ble inspirert til å lage julete puter til stuen din!

4 kommentarer:

  1. Så kreativ du er ;o) Putene ble kjempeflotte, og til en veldig rimelig pris ;o) Takk for inspirasjon ;o) Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  2. Du og du så lekre de ble. Synes du har værtkjempeflink.

    SvarSlett
  3. De ble knalle !! skal si du har stått på i dag. flinka :)

    SvarSlett
  4. så fin dem ble:) skikkelig julestemning!

    SvarSlett