onsdag 29. desember 2010

Det nærmer seg ett nytt år

Nå har vi nytt rolige juledager. Og vi lader opp til det nye året.

På mandags kvelden begynte jeg på nok en Maxi Top kjole Til eldstejenta i huset denne gangen.
Det er ett herlig mønster å strikke etter. Anvendelig er det også. Du bare strikker det så langt som du vil, så er det enten topp, tunika eller kjole. Mønsteret går fra seks mnd til 9 år. Men den største størrelsen passer til mine som er 11 og 12 år over skuldrene, så justerer man bare lengden.

Strikket denne i Nepal fra Drops design. Var usikker på hvor mye garn som gikk, og jeg kjøpte inn alt for mye, så nå blir det leggvarmere og pulsvarmere også.

Strikket etter maskeantallet på den største størrelsen. Med pinne 4 1/2 i halsen og 5 på resten av kjolen.
Det gikk med 3 nøster av kontrastfargen og 4 1/2 av bunnfargen. Denne tunikaen måler 60 cm fra armhulen og ned til nederste kant. Kunne nok ha strikket enda en omgang før felling, men var redd for å gå tom for tråd midt i fellingen. Strikket litt annen kant nederst denne gangen, litt plisse-aktig utrykk.

Jeg må bare si att jeg digger denne oppskriften, og det er ikke den siste jeg har strikket etter dette mønsteret.


Det er en veldig fin passform på denne kjolen, kommer ikke helt fram på bildet.

Den rosa julagavekjolen rakk jentungen ned til knærne, og den var utrolig fin på. Og den grønne, som jeg tovet var perfekt den også. Jentene var fornøyde og da er jeg det også! Kjekt når gaver man har laget faller i smak, Da er det verdt alt arbeidet. :-)

Jeg må si meg fornøyd med denne mnds produksjon. :-)

Ha ei fortsatt nydelig og fredfull romjul!

2 kommentarer:

  1. Utrolig fin kjole !! syntes hun kledde den godt. blir sikkert mye brukt ! Klem

    SvarSlett
  2. Så flott kjole!! Synes du lager utrolig mye fint!! :) Så jeg la meg til som følger hos deg :) Godt nyttår!!

    SvarSlett