torsdag 23. desember 2010

Dagen før dagen

I morgen er det julaften. Her er det fortsatt litt som gjenstår før vi kan feire jul.

I går ble jeg ferdig med julegave-kjolen. Hadde egentlig tenkt å hekle på litt blomster, men det rekker jeg ikke. Liker denne oppskriften. Den går veldig raskt å strikke og det er lite montering på den.  Oppskriften finner du her. På denne kjolen gikk det med 300 g med Mor Aase babyull. Strikket med dobbel tråd. Strikket størrelse 5-7 år. Strikket den ganske lang, den måler 51 cm fra armhulen til nederste kant. Nå håper jeg bare att den passer, og att den kresne unge damen blir fornøyd ;-)



Nå blir det ikke mer blogg oppdatering her før jul. Så da vil jeg bare ønske dere alle ei
Fantastisk God Jul!
Må dere kose dere masse med familie og venner!




4 kommentarer:

  1. Nok en flott kjole! =)

    En deilig jul ønskes deg og dine! =)
    Stor klem m og Ebba

    SvarSlett
  2. Det var en flott kjole =D Takk for link til oppskriften, har lagt den til i favorittene mine på ravelry.

    SvarSlett
  3. For en flott kjole du har strikket. Ha en fortsatt fin romjul

    SvarSlett
  4. Lekker kjole! Har skrevet ut oppskrifta, så får jeg se om jeg ikke får begynt på denne.
    Har aldri strikka etter engelsk oppskrift, så det blir spennende.. :)
    Godt nytt år til deg og dine! :)

    SvarSlett