tirsdag 1. oktober 2013

Prosjekt restegarn teppe

Etter en opprydding i boden så ble det avdekket en god del glemt garn. Dette er garn som er rester etter prosjekt jeg har hatt, og arvet etter mor, svigermor, bestemor og en nedlagt barnehage. Så planen er å lage ett eller flere tepper og div annet interiør som puter og lyslykter. Har ei heil kasse med bomullsgarn som passer til de prosjektene. Men dette garnet skal brukes til tepper:

Tror det meste er ull i disse kassene, kanskje litt akrylgarn også.







Masse garn i masse farger, må bare bli fint resteteppe av dette.....men så kommer man til det vanskligste, nemlig å bestemme seg for hvordan teppe man skal lage. Skal det hekles eller strikkes, masse mønster, lite mønster? Klarer ikke å bestemme meg. Hver gang jeg har funnet noe jeg liker, så blir jeg ambivalent og klarer ikke å velge.

Se på dette her, tekst under bildene (Bildene er lånt fra bloggene med linker til hvert enkelt sted):

 
1. Dette er fra Attic24, en av favoritt bloggene mine når det gjelder hekling. Tror dette er raskt å lage, og jeg syns det var veldig fint. Slipper alle trådbyttene og man kan hekle sammen underveis.
 
 
 
 
2. Dette fant jeg i bloggen Keeping It Stepford Det er heklet i Basket Weave Stitch med tykk krok og tredobbel tråd. Likte veldig godt teksturen, fargeovergangene når trådene overlapper hverandre. Det går sikkert fort å lage og blir sikkert tykt og godt.
 
 

3. Primulateppet til Arne & Carlos fant jeg i Allers bloggen Aldeles nydelig, perfekt restegarnsprosjekt men sikkert veldig tidkrevende.


4. Bestemorsruter i forskjellige størrelser, mønster på Redheart.com


5. Enda en variant med bestemorsruter, også fra Attic24 Aldeles nydelig med små roser i midten.


6. Summer Garden Granny også fra Attic24, elsker alt hun lager jeg! :D Brukte dette mønsteret i det blå teppet.

7. Ripple blanket igjen fra Attic 24, oppskrift finner du her.

8. Det stripete strikka pledde i riller ala Arne & Carlos, dette fant jeg i bloggen Maritstusenfryd, ligger også oppskrift der. Fantastisk vakkert teppe!

Er det rart man har problemer med å velge hva man skal bruke herlighetene til da? Får gruble videre så får jeg se hva det ender opp med! :D


Ha en fin kveld videre! =)

 
 
 

1 kommentar:

  1. Skjønner godt valgets kval. Jeg har også i tankene ¨bruke opp en del restegarn, men vet som deg ikke hvordan jeg vil lage det. Men tenker at med ulike tykkelser på garnet, kan det kanskje være lettest å strikke riller og fordele tykkelsene jevnt utover i teppet? Det kan vel bli stor foreskjell i rutene hvis man bruker ulike tykkelser, og da er det brått vanskeligere å montere de sammen..... det er bare noen tanker jeg har gjort meg, men alle de du ahr sett på er jo kjempefine hver på sin måte! Lukke til med valget! Klem :)

    SvarSlett