mandag 20. desember 2010

Det snør, og jula nærmer seg

Nå har det begynt å snø igjen. Det er så koselig ute, med masse snø på bakken og på trærne.
Snø er noe som virkelig bringer fram julestemingen.  Jula er ikke det samme uten snø!

Ligger jo etter med julegaver og alt husarbeidet. Så i dag måtte jeg bare komme meg avgårde å kjøpe inn litt julegaver. To timer holdt jeg ut, og nå blir de sofaen resten av kvelden. Hadde håpet att ryggen skulle bli bedre nå når jeg var hjemme, men det går så utrolig seint. Men men, man får bare senke kravene, og gjøre det beste ut av det. Det skal nok bli jul i huset likevel. :-)

Holder på med en kjole som forhåpentligvis blir ferdig til jul, den skal nemlig bli julegave til ei lita snuppe. Ho vil bare ha rosa klær, så da går den i lys og mørk rosa. Håper den faller i smak. Dette skal bli en hverdagskjole til å ha på i barnehagen osv.


Det er jo så populært med vimpler i interiøret på barnerom nå for tiden. Jeg har heklet noen vimpelrekker av forskjellig restegarn. Det er superenkelt, og det blir ganske fint når man pynter de med små heklede blomster , brads og sommerfugler.

La opp 23 luftmasker
Felte en i hver ende annenhver omgang.
Heklet picot kanter rundt noen av dem.


2 kommentarer:

  1. Så koselig med vimpler. Lurt!
    Og tenker at kjolen nok er ferdig til jul, med det tempoet du har på pinnene :) Riktig god jul til deg og dine

    SvarSlett
  2. Herlig kjole til en heldig jente :)

    SvarSlett