torsdag 6. januar 2011

Har laget maskemarkører!

Sitter her og strikker på kjolen min....og lyster etter å begynne på ett Nessie sjal. Mye tid til tankespinning når man sitter slik å strikker...og tankene mine handlet plutselig om  maskemarkører.

Har brukt tråd-løkker som maskemarkører. Men så har jeg jo sett att det fins sånne fine, med perler på. Så jeg tok meg en tur ned i kjelleren, snoket litt i boden til mannen, og der fant jeg sen. Inn på hobbyrommet...hvor har jeg gjort av perlene mine? Fant noen men ikke de fiiiineste. I min utolmodige verden så var noen nok til å lage noen maskemarkører. ;-)

Gjorde det veldig enkelt, og siden jeg ikke har smykkevire så brukte jeg som sagt sen. Tror det skal duge jeg. Blir iallefall ett ekspriment for å se om det holder. Tredde rett og slett bare perlene på senen, smeltet enden, og vips så hadde jeg maskemarkører. Fant noen lette cernit perler som jeg og ungene laget for mange år siden. Disse ble til ett sett på 6 stk som jeg skal bruke til Maxi kjolene. Lagde noen til i glassperler, men ser jo nå att jeg må jo ha en som skiller seg ut for å markere begynnelsen på omgangen. ;-)





Så langt har jeg kommet på kjolen min...det går ikke akkurat så fort. Traff veldig godt med vrangborden som skal være under brystet. Men, den kunne vært dobbelt så lang fant jeg ut etter prøving i dag.... gidder ikke å rekke opp igjen. Skal iallefall notere ned hva jeg har gjort, for det blir nok strikket en i litt tykkere, varmere garn, som Nepalgarnet jeg brukte til jentungens. Det var utrolig deilig.

1 kommentar:

  1. smart du ! Å flink. Syntes du strikker fort jeg :)
    kos deg videre !

    SvarSlett