tirsdag 21. august 2012

Koser meg i hagen

En liten fotorunde i hagen i dag.
Høsten og vinteren nærmer seg fort, men ennå
skinner solen over fjellet bak huset. Disse
dagene skal NYTES.

Liker dyrelivet i hagen,

og her er en av de vakre hjelperne. Sjekk de
fine fargene og tegningene på denne.


Blomsternavnhukommelsen svikter også,
en gang i blandt.

Er det noen som kan hjelpe meg med navn
på dette treet? Jeg fant det under en forvokst
rosebusk i hagen. Grov det opp da jeg i farten trodde
det var et vilt tre. Kom så på at jeg plantet noen frøsådde
syriner? i dette bedet en gang. Disse ble med meg hjem fra
en hagevandring. Det hadde nesten grønne blad når jeg
tok det opp, men når det kom ut av skyggen så endret de farge.


Har også denne planten i dammen min. Den stod
opprinnelig i en stor krukkevannhage på terassen.
Denne ble lekk så da flyttet den ut i dammen så lenge.
Er dette en type kattehale? Den har firkantede stengler.


Gledet meg nok for tidlig over meconopsisplantene i forrige innlegg,
nå har to til tørket inn. Jeg skulle nok ventet litt til før jeg
forstyrret røttene på dem :( Tror jeg skal prøve å bestille frø i vinter
å så selv.

Ha en fin Augustdag :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar