tirsdag 14. august 2012

Meconopsisbestilling med forviklinger

En uke før ferien bestilte jeg 6 forskjellige Meconopsiser (Valmuesøster) fra en hagevenn. Det ble litt missforståelser da jeg ba om at plantene måtte sendes sporenstreks slik at jeg fikk dem før jeg dro på ferie ;) Hørte ikke noe før jeg dro men tenkte ikke så mye over det..hehe

Etter tre lange ferieuker så kom jeg hjem til pakke på kjøkkenbordet...ups. Selger hadde ikke sett meldingen min før 10 dager etter at jeg sendte den.....og snill som han var sendte han plantene med ilpost slik at jeg skulle få dem dagen etter.

Fikk pakket opp pakken i en fei...og det var ikke et oppløftende syn som møtte meg, men 5 av plantene hadde antydning til hvite spirer innimellom alle de halvråtnede bladene. Løsnet litt på pakkeplasten og vannet de godt. Etter en uke så er det jaggu begynt å komme opp små grønne blad på de 5 som så ut som de fortsatt levde. Den siste har friske røtter enda så alt håp er ikke ute.


Her er alle samlet, jeg ville ikke forstyrre røttene så de står sånn som de var pakket


Her er den som har fått flest blad!


Her er en av de som jeg nesten trodde var død men her er det heldigvis liv enda!


Jeg tør ikke plante disse ut i bedene enda. De må få vokse seg litt større først! I dag tok jeg sjangsen på å potte de i småpotter. Her skal de få stå å få godt stell så kan jeg kansje plante de ut i bedene like før frosten kommer. Jeg har ikke hatt hjerte til å fortelle pappaen til disse små blomsterbarna om missforståelsen heller. Men det ser nå ut til at alt går bra...og jeg må si jeg gleder meg til å se den lilla hybriden blomstre!! :hjertesmilefjes:



Ha en strålende sensommerkveld!

Lykken er å ligge under en viftelønn å se solen igjennomlyse bladene...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar