fredag 6. september 2013

Tovet sitteunderlag


Da er jeg ferdig med mitt første sitteunderlag. Artig  strikke masse farger! Fant tips til dette inne på Restegarnsiden på FB. Kjekt å få brukt restegarnet til noe som er så nyttig!

La opp tre masker på pinne nr 6 med Trysil Sportsgarn enkel tråd. Økte en maske i begynnelsen av hver pinne. Strikket til jeg hadde ca 110 m på pinnen, så begynte jeg med å felle en maske i begynnelsen av hver pinne til jeg hadde tre masker igjen. Heklet tilslutt en løs kant med fm rundt det hele.

Sitteunderlaget målte ca 53/54 cm før toving. Da så det slik ut:

Etter en runde i vaskemaskina, på hurtigvask 30 grader med litt vaskemiddel og et håndkle som selskap ble det slik:
Vrangsiden:
 Rettsiden:

Syns det ble herlig og fargerikt. Gleder meg til å ta det med på tur!

Ha en fin dag! =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar