fredag 8. april 2011

Hodet er fullt!!

Har så mange ideer om dagen, att jeg ikke får gjort noenting. Det er rett og slett fullt, og jeg vet snart ikke hvilken ende jeg skal begynne i!
Holder på med en kjole og ett heklateppe. I tilegg så har jeg en ny barnekjole i tankene, tror den blir veeeeldig søt, så den har jeg lyst til å begynne med NÅ.
Heklingen er jo ett kapittel for seg selv, mange interiørprosjekt i tankene.
Helst ville jeg gjort alt på en gang vet dere. Det er så spennende å se om man klarer å utføre det man ser for seg, om resultatet blir sånn som man ønsker. Den skapelsesprosessen er nesten artigere enn strikkingen og heklingen.

Har lagt ut 4 av oppskriftene mine på ravelry også. Med det resultatet att jeg må oversette oppskriftene til engelsk. Kjempekjekt med så god respons! Det hadde jeg ikke ventet meg! Men jeg er jo helt grønn på dette, og syns det er ett utrolig tidkrevende og vanskelig prosjek. (Begynner å sjønne hvorfor folk tar betalt for oppskriftene sine...)

Snille, snille Charente har hjulpet meg å oversette strikkedelen av sommerkjole oppskriften til englesk. Også har jeg ei kjempesnill dame fra USA som vil hjelpe meg med hekledelen. Får se om ikke jeg finner på en liten påskjønnelse til disse herlige damene!

Når dette er ferdig oversatt så må jeg begynne på Cameleon kjolen, den har fått 82 hjerter allerede og den er lagt i 20 køer, ikke verst for en kjole i voksen størrelse! Blir en god del å oversette på den også, med alle tre versjonene og enda en på pinnene. Forhåpentligvis så lærer jeg masse av denne prosessen! Og da blir jeg kansje god i engelsk også etterhvert..hihi




Ååh glemte å nevne att jeg har fått ny rekord i antall sidevisninger i døgnet, 321 sidevisninger!! Dobling av forrige rekord!!! Utrolig kjekt!!! Det er utrolig morsomt att så mange stikker innom bloggen min!

Nå skal jeg ta meg en tur på Moa, har kjøpt meg nye ski, rett og slett fordi de var så billige..hihi får nok ikke brukt dem i år pga hofta mi, men neste år DA!!! Skal innom den asiatiske matvarebutikken også, skulle hatt avocadoolje og macademianøtter. Nøttene skal jeg bruke i raw-sjokolade. Må jo ha litt godis selv om man går på lavkarbo. :-)

Ha en vidunderlig dag og ei fantastisk helg alle sammen!

8 kommentarer:

  1. Du er jo kreativiteten selv du, helt uten tvil.
    Har jo enda ikke klart komme meg til å legge meg til det nettstedet du prater så varmt om, men i helgen ja da kansje.... ler
    Kjolene du lager er utrolig fine, har ikke tolmodighet til store prosjekter, men skulle kansje prøvd.. :)

    Håper dagen din blir flott, og ja kos og sjokolade må til uansett...

    klem :):)

    SvarSlett
  2. RAW-sjokolade!!!! jeg vil gjerne ha oppskrift.

    Kos deg i helgen.

    Og oversettelse til engelsk - er bare hyggelig å kunne hjelpe.

    SvarSlett
  3. Ååå, du er så flink. Grattis med god respons, skulle bare mangle. Ha en herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Moa? Hvor bor du egentlig? Jeg har jo ikke fått med meg at du er sunnmøring!! Kanskje vi skulle ha laga oss et lite strikketreff en gang. :)
    Skjønner godt at mange vil strikke og liker kjolene dine, de er jo kjempe flotte!!!

    SvarSlett
  5. Ja det hadde vært koselig Beate!! Jeg bor i Ålesund jeg :-) Og tusen takk!!!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med mange sidevisninger! Eg står for nokon av de, oppdaga bloggen din denne veka:) Moa ja, skjønner at du bur i Ålesund, eller Spjelkavika kanskje? Eg har masse familie der. Håper de får ei strålande helg i Ålebyen!!

    SvarSlett
  7. Hei å deg.
    Så utrolig fine kjoler du strikker, nydelige.Var vel en slik du hadde da e traff på dokke på G-Max... Når jeg en gang lærer meg å hekle, skal jeg lage et slikt blått teppe du lager... Super fint!
    Elisabeth ;)

    SvarSlett
  8. Hei! =)

    Ja det var en av de jeg hadde på meg ja. :)
    Det er veldig lett å hekle, bare å stikke bortom en dag så kan jeg vise deg! =)

    Klem

    SvarSlett