mandag 25. april 2011

Hjemme igjen...

etter 10 supre dager på fjellet. Dette var en etterlengtet ferie for hele familien. Jeg og jentene har kost oss på hytta i 10 dager, mens mannen har pendlet litt frem og tilbake da han jobbet i påska.

Hadde med meg flere prosjekter på fjellet. Teppet som jeg holder på med, Angel Cloud kjolen og masse fargerikt bommulsgarn jeg hadde tenkt å hekle litt forskjellig av. Men det meste av tiden gikk med til kjolen gitt, det ble ett tidkrevende prosjekt. Fikk heklet en blokk på teppet utenom kjolen, og dett var dett.

Angel Cloud, er virkelig en sky av en kjole. Deilig, myk og luftig ble den. Strikket i Alpakka og Kidsilk. Den ble akkurat slik jeg så den for meg. Gleder meg til å få tatt orntlige bilder av den på modellen (les svigerinnen min) jeg har valgt ut. Jeg har igjen litt heklerier rundt armåpingen.

Jeg hadde en super ide til dette designet. Den skulle være litt kortere enn de andre, slik att den kan brukes til bukse. I tilegg ville jeg lage en underkjole som var lenger, slik att den kunne brukes til tights, strømpebukse eller med bare bein. Jeg kjøpte en lang singlet, og heklet ett slags skjørt som jeg sydde på singleten. Sånn alt i alt ble jeg ikke helt fornøyd med denne underkjolen. Vet ikke om jeg likte att jeg heklet alt i nettingmønster. Tror det hadde vært finere med en tettere hekling på det som var under kjolen, mens kanten som kommer utenfor syns jeg ble fin slik den er. Mulig jeg lager en til, kjenner att det irriterte meg litt.

Her er en liten sniktitt på kjolen, så kommer det ordntlige bilder og oppskrift i ett eget innlegg senere!



Hårbånd-designet i tidligere innlegg ble laget med tanke på denne kjolen. Her er datteren min med Angel Cloud hårbåndet, i kidsilk og alpakka.



Jeg hadde med meg mange prosjekter, men det ble ikke tid til så mye annet. Men en blokk i teppet ble heklet i går, så nå er det 9 blokker totalt!



Jeg hadde ei super påske, og det håper jeg alle dere hadde også! Ha en strålende aften!

Kom hjem til to fine overraskelser også, to awarder har jeg fått. Tusen, tusen takk! Skal blogge om dem i ett eget innlegg. :-)


8 kommentarer:

  1. Oi, gleder meg til å se mer på kjolen! Den ser kjempe flott ut!!
    Høres ut som om du har hatt gode dager på hytta, det er bra!

    SvarSlett
  2. Jeg er tom for ord!! Du har laget kjolen jeg har drømt om å lage, gleder meg til å få se den på!!!

    SvarSlett
  3. Så gøy! Oppskriften kommer etterhvert, så kan du lage deg en du også Marthe:)))

    Tusen takk Beate! Håper den kler modellen like godt som jeg tror..hihi :)

    SvarSlett
  4. Jeg gleder meg også veldig til å se denne helt ferdig. Ser jo helt fantastisk ut! :)

    SvarSlett
  5. Bevare meg vel for en kjole dette blir. Du er virkelig dyktig. Ja, jeg sier som deg. Det var deilig med noen dager fri.

    SvarSlett
  6. Åh, den ser jo rålekker ut. Gleder meg til å se hele kjolen ferdig. Godt å ha en god ferie, da samler man litt krefter :)

    SvarSlett
  7. Wow, den kjolen såg utrolig lekker ut, gleder meg til å få se den skikkelig..Som en sommerdrøm... smiler.
    Du er utrolig flink, er kjekt å følge med på alt det fine du lager..

    Tok litt tid før eg fikk svart deg på bloggen min, men har det nå altså. ler.

    Veldig kjekt å se deg igjen her på bloggen....

    klem klem

    SvarSlett
  8. Kjolen ser virkelig helt fortryllende ut, gleder meg til modellbildene kommer!!

    SvarSlett